Objavljeno: 25. 11. 2015.
AWOL by Specialized

AWOL

AWOL je proslavio dvojac iz Specializeda koji se odvažio odvesti Transcontinental  race, Recep Yesil i Erik Nohlin. Zaposlenici Specializeda odlučili su  na AWOL biciklima odpedalirati put od Londona do Istanbula i pri tom su snimili film u četiri nastavka koji je postao planetarno popularan na You Tubeu (Melons, Trucks and Angry dogs) svakako pogledajte ako već niste.

Ne zna se tko je glavna zvijezda filma, oni ili sam bicikl, uglavnom poslije toga bicikl je postao toliko zanimljiv da već postoje brojni internetski forumi koji se bave AWOL-om. Postao je kultni bicikl. Ove godine je bio rasprodan već u siječnju.

I mi u Gema Biciklima imamo jednog i već smo o njemu pisali i testirali ga, a drugi smo sastavili sami jer Specialized nudi i kupovinu samo rame za bicikl. Bicikl je namjenjen putnicima na biciklu, dugim putovanjima od više dana ili mjeseci pa je prema tome i dizajniran. Na oko jednostavna rama izrađena je od Cr-Mo 725 Reynolds – ovih cijevi.  Stari znalci će znati o čemu je riječ,“ the best you can get“. Ramu bicikla posmatrajte kao stablo drveta a kotači, volan, kočnice su grane u krošnji. Počinjemo graditi svoje drvo. Dakle rama nije samo napravljena od najboljih materijala već je i ergonomski oblikovana kako bi pružila brzinu, izdržljivost ali i izuzetnu udobnost na dugim putovanjima.

Bicikl sami sklapate ako želite nešto posebno napraviti po svome ne gledajući na cijenu ili ako imate viška djelova koje ćete iskoristiti kako bi prošli jeftinije. Ako mislite dijelove kupovati  i sklapati bicikl proći ćete barem duplo skuplje nego da kupite gotov bicikl i imajte to na umu jer je 100 % točno.

Mi smo imali viška dijelova tako da smo stavili odlične Mavic kotače, NEXT carbonski pogon 22-44,  kazetu sa 9 brzina, SRAM X0 shiftere i zadnji mjenjač X9 sa long cage-om, Deore hidrauliku i …. ravan volan. U originalu AWOL dolazi sa cestovnim volanom, no mi nismo imali prihvatljive cestovne ručice kočnica tako da smo se odlučili na ravan volan.  Stavili smo ergo gripove i rogove, napravili bike fitting ( Body Geometry Fit ) i …. dobili odličan bicikl. Cestovni volan je važan zbog mogućnosti mjenjanja položaja, mi smo to dobili sa pravilnim izborom rogova i nakon prve vožnje se pokazalo dobrim. Tko zna, možda jednog dana dođe i cestovni volan.

Ukazalo se sunce i to je trebalo iskoristiti za prvu vožnju na AWOL-u. Malo sam se bolje obukao jer i uz sunce je bilo oko 6 Celzijevaca i krenuo po asfaltu i usput birao kojim ću putem krenuti tako da sam si odabrao 40- tak km sa malo uspona kako ne bi bilo sve po ravnici.

Sin Jura (Body Geometry Fit specijalist ) mi je složio odličan fitting tako da se odlično osjećam na biciklu, oduševljavaju me gume i rama koje daju odličnu udobnost i bez prednjeg amortizera i bicikl samo klizi. Raspon brzina je dovoljan u svakoj situaciji, naprijed je lančanik 22, 32, 44 , prijatelji su me zezali zašto ne stavim cestovni pogon sa 50 zubi. No mislim si, to nije tako brz bicikl kao specijalka a kada ga natovarim sa bisagama i tko zna čime još bit će mi potrebniji ovaj od 22 zuba.

Mjenjači....to je posebna priča, savršeno, istina ja sam zaljubljenik u SRAM iako zadnjih par bicikala vozim na Shimanu i ne mogu reći da je loš, dapače odličan je. Ali ponovo probati SRAM ove mjenjače me ponovo oduševilo, neću dalje o tome, to se treba probati da se vidi šta je to.

Vožnja ko vožnja osim što je ova izuzetno ugodna, sve po mjeri, opušten položaj udoban bicikl, položaj mjenjam malo i na rogove i shvaćam da je i to odličan položaj. Prva vožnja 42 km , 300 m nadmorske i prosjek 22 , lijepo ugodno bez žurbe razgledavajući boje jeseni.

Sve u svemu napravili smo odličnog ljubimca koji će napraviti puno, puno kilometara bilo prazan ili natovaren.

Razmišljao sam jedino zašto je to bicikl za duga putovanja, ako stavim jednu bisagu, u nju torbu za posao ili jednostavno ruksak to je idealan bicikl za svaki dan na posao.

Ma baš sam zadovoljan sa vožnjom i AWOL-om.

Zoran Segin, Gema

 
  Novosti - Sve