Objavljeno: 24. 07. 2013.
Jedan zaista poseban bicikl- Specialized Sirrus Limited

Još prošle godine na predstavljanju Specialized modela za 2013. god. u austrijskom Seefeldu odmah sam zapazio ovaj poseban bicikl. Nakon dva dana ogledavanja rekao sam Davoru ( Protea – Jaska) „ za mene možeš odmah naručiti jedan u L veličini, to je točno ono što ja tražim“.  Dosta vremena poslije , evo konačno je došao i već su prve vožnje pale.

Modela Sirrus ima u više verzija. To je u biti fitnes bike sa tvrdom vilicom i uskim gumama ali ravnim volanom i klasičnim shifterima. Model Sirrus Limited je najjači od njih i već po meni prelazi u cestovnjake sa ravnim volanom.

Inače vozim MTB bicikl ali volim se koji puta i po cesti sa društvom uputiti na neku vožnju. Sada već sve češće idem na kraće vožnje po sat i po zbog kroničnog nedostatka slobodnog vremena. Uvijek kada sam sjeo na cestovnjaka trebalo mi je neko vrijeme da se prilagodim kočnicama i mjenjaču i gotovo na cijeloj vožnji morao sam razmišljati o mjenjanju brzina a donji položaj cestovnog volana nisam nikada koristio.

Vozio sam dosta različitih cestovnjaka ali uvijek sam sebi rekao kada ću kupovati za sebe bit će to Specialized Roubaix model. Naime taj me bicikl svaki puta oduševio svojom udobnošću koja je meni potrebna. ( imam 50 godina i rekreativac sam)

Roubaix je građen za utrku Paris Roubaix gdje je podloga od kamenih kocaka pa je Specialized napravio nešto udobniji bicikl za lošije ceste. Građen je od carbona kombinacijom različitih vrsta carbonskih vlakana i različitim pletenjem vlakana na odlučujućim mjestima na rami kako bi se dobila elestičnost rame za udobniju vožnju. Na prednju i zadnju vilicu dodani su ZERTZ umetci od polimera kako bi služili poništavanju vibracija koje se javljaju zbog elastične rame.

Ovo spominjanje Roubaix modela je bilo potrebno zbog toga što navedeni bicilk Sirrus Limited ima istu takvu ramu, cestovne kotače i gume širine 23, cestovne kočnice…

Jedino ravan volan sa shifterima i ručicama kočnica ga razlikuju od cestovnog trkaćeg bicikla.

Nakon vožnje potvrdio sam sebi da je to to.

Meni je naporan položaj cestovnjaka sa njegovim kočnicama i razmišljanjem kako ću promjeniti brzinu. Ovaj bicikl je brz , udoban a vozim ga kao i MTB bicikl, ne treba mi nakakva prilagodba. Ergo gripovi u kombinaciji sa rogovima su odlični za mjenjanje položaja ruku, kočnice odlične. Moram spomenuti i prijenos koji napred ima dva lančanika cestovnog omjera ali na kotaču je kazeta sa 10 brzina i najveći lančanik sa 32 zuba. Uspon 10% popeo sam u kombinaciji 1-2  bez problema , netko mlađi bi išao sigurno puno brže no meni je glavno da mogu ispeljati uspone na biciklu.

Moj sin se isto oduševio nakon vožnje sa biciklom. On je MTB takmičar a ima i svoj cestovnjak Cannondale CAAD 8. No za Sirrusa je rekao da je nevjerojatno krut kada se digne na noge da se ni malo ne uvija, svaki okretaj pedala se izrazito prenosi na podlogu a na lošem asfaltu daleko manje trese od bilo kojeg drugog cestovnjaka.

Na kraju, zagriženi cestovnjaci neće nikada kupiti ovaj bicikl jer neće moći preći preko ravnog volana ali mi ostali koji ne vozimo na štopericu, koji tražimo brzinu ali i udobnost te lakoću upravljanja, za nas je ovo idealan cestovnjak.

Čak ni cijena od 12899.- Kn nije ni malo  pretjerana za dobiveni užitak u vožnji. Skoro sam zaboravio napisati: težina je 8,9 kg u L veličini spreman za vožnju.

24.7.2013

Zoran Segin dipl. ing. Stroj.

 
  Novosti - Sve