Objavljeno: 20. 11. 2014.
Body Geometry Fit

Osobna prilagodba bicikla ili Body Geometry Fit

 

 Koliko smo puta u biciklističkim razgovorima imali priliku slušati i ovakve  razgovore o podešavanju bicikla:

„Lulu moraš staviti u minus“,

 „lula obavezno mora biti  duža od 10 cm“,

„ sjedalo treba biti nagnuto prema naprijed“,

„ volan mora biti što širi najbolje 750 mm“,

„kada sjediš na sjedalu moraš vidjeti osovinu prednjeg kotača ispred volana“...

To su samo neke od biciklističkih teorija i svi smo sudjelovali u takvim razgovorima pa tako i ja prije par godina no međutim  za mene su se stvari promjenile a nadam se da ćete i vi poslije ovog članka gledati na fitting drugim očima.

  Sve te priče su zablude koje nas godinama prate u našim biciklističkim koracima a istina se u stvari potpuno razlikuje.

Jednostavno zvuči  kada kažem da se bicikl  treba podesiti prema našem tijelu ,kako smo građeni, razgibani, savitljivi po tome  što nam i koliko naše tjelo  dopušta.  Svako tjelo ima svoje posebnosti, nitko nije potpuno idealno simetrično građen, netko hoda kao Charly Chaplin, netko ima duge noge a kratke ruke ili obratno, netko ima dužu jednu nogu  za npr. 2 mm, netko se može saviti sa dlanovima do poda a netko jedva prstima dođe do nožnih članaka i tako možemo nabrajati u nedogled.

 Mislite li i dalje da svima lula mora biti postavljena u minus i da mora biti  dugačka barem 10 cm? Postavljanje lule volana u minus tj. u nizak položaj bit će potpuno krivo i kontraproduktivno ukoliko nam tijelo nije dovoljno fleksibilno da mu to ne predstavlja problem ili npr lula neće biti dugačka ako su nam ruke na njoj toliko izdužene tako da nam taj položaj nije ugodan već naprotiv trpimo različite bolove zbog toga, sjedalo ne treba biti nagnuto prema naprijed jer onda se skližemo po njemu prema naprijed i u stvari ne sjedimo na njemu nego smo naslonjeni na njega kao da smo se naslonili na zid a stojimo na nogama, ako nas bole leđa ili koljena onda ne uživamo u vožnji i trošimo snagu na trpljenje bolova i gubimo koncentraciju pa se vrlo lako možemo i ozlijediti.

Sve ove nepravilnosti a i puno više toga smeta nam iako često puta to i  ne primjećujemo  jer se tokom vremena nekako priviknemo na taj položaj ali sve to dolazi na naplatu nakon izvjesnog vremena nakon kojeg mjeseca ili pak godine. Zato nemojte si dopustiti da zbog bolova ili nelagode smanjite ili prestanete sa biciklizmom jer bi to bila neprocjenjiva šteta. Biciklizam je predivan sport i svi mi koji vozimo privilegirani smo što smo izabrali taj sport.

Vozite prosječnom cadencom 70 okr/min x 2 sata dnevno ( 120 min) x 16 dana mjesečno x 9 mjeseci i  u godinu dana vaša koljena su napravila  1.209.600 okretaja samo na biciklu. Sada si zamislite da su vam cleat- ovi kojima ste ukopčani u pedale malo krivo podešeni ( a što iz iskustva sa fittingom nalazim na 95 % biciklista) svojim koljenima ste priuštili u godinu dana 1.200.000 sitnih trauma koje zasebno ne primjećujete ali  kroz par godina bicikliranja koljena će vam to zapamtiti.

Podešavao sam bicikliste koji su nakon 80 km ceste  imali takve bolove u koljenima da nisu mogli po 5 dana sjesti na bicikl, sada voze bez bolova, isto tako neki su bili uvjereni da im je pozicija odlična dok ipak nismo napravili fitting, sada znaju što je idealna pozicija.

Body Geometry Fit je rješenje za svakog vozača ne samo za one koji osjećaju bolove već i za one koji misle da imaju idealnu poziciju.

Body Geometry Fit je definitivno najbolje ulaganje u vaš biciklizam, daleko bolje nego da si priuštite carbonski volan ili cjev sica to je ulaganje u vaš užitak u vožnji u vaše najbolje iskorištavanje snage na biciklu u vašu biciklističku budućnost.

Zašto?

Zato što vas postavlja u idealnu poziciju na biciklu, što misli na sve posebnosti vašeg tijela i bicikl prilagođava prema tome.

Sa ispravno podešenim biciklom vozit ćete brže, efikasnije, sa puno više zadovoljstva i sa smanjenom mogućnosti ozljeda. Drugim riječima, sa osmjehom na licu.

Fitting počinje sa kratkim razgovorom, zatim određenim metodama u 18 točaka promatramo i mjerimo vaše tijelo i time otkrivamo sve veličine i posebnosti vašeg tijela.

Potom sjednete na bicikl koji je postavljen na trenažer i počinje podešavanje bicikla od položaja cipela na pedalama, visine sjedala i položaja naprijed-nazad  te kuta sjedala. Naravno ukoliko vam je sjedalo ne odgovarajuće preporučit ćemo ono koje bi bilo bolje.

Kada smo namjestili položaj sjedala prelazimo na prednji dio bicikla dakle položaj vašeg gornjeg djela tijela. Postavimo na bicikl podešavajuću lulu volana i pomoću nje određujemo idealnu poziciju za vas. Poslije se podešavajuća lula zamjeni sa lulom iste dužine i kuta koji smo na taj način odredili.

Body Geometry fit traje oko 2,5 sata u našem fitt studiju i nakon toga dobijete podešen bicikl prema vama te listu sa vašim fittingom na kojoj su sve mjere tako da bilo koji sljedeći bicikl možete podesiti po istim mjerama ili kod kupovine novog bicikla vam odmah u trgovini namjeste bicikl po tim mjerama.

Specialized- ov fitting je najobuhvatniji fitting koji se razvija već 15 godina sa stručnjacima iz Specializeda i vodećim ortopedom na tom području dr. Andy Pruitom.

U Hrvatskoj možete obaviti Body Geometry Fit u tvrtci Gema u Bjelovaru gdje ga rade za sada jedina dva ovlaštena Body Geometry Fit stručnjaka Zoran i Juraj Segin.

gema-bicikli@gmail.com

Zoran Segin 095 901 6647

Juraj Segin 095 904 2077

 

Preuzmite Body Geometry Fit letak (.docx)

 
  Novosti - Sve